tiistai 1. toukokuuta 2012

Vappuvauvat

Niin se vain vappu meni valvoessa vaikka ei juhlissa mukana ollutkaan. Meillä oli täällä ihan omat juhlat! Doris synnytti yöllä seitsemän pennun pentueen; kaksi mustaa urosta ja viisi narttua, joista kolme mustia ja kaksi ruskeita.

Ensimmäinen pentu näki valon klo 00:02, vapun puolella siis ;) Seuraavat tulivat tasaiseen tahtiin kahden tunnin aikana ja viimeinen antoi odottaa itseään tunnin. Kaiken kaikkiaan synnytys oli muutamassa tunnissa ohi ja Doris hoiti sen oikein hienosti. Minun tarvitsi lähinnä vain katsella ja kannustaa, ja punnita pennut. Loppuyöstä käytin Doriksen ulkona tarpeilla ja sitten pesuilla. Minä vaihdoin pentulaatikkoon kuivaa ja puhdasta. Lopuksi vielä aamun tunneilla syötiin, minä sekä Doris. Molemmat hyvällä ruokahalulla. Ja kun kaikki oli valmista, mahat täynnä ja pentulaatikossa tyytyväisen hiljaista, kävimme nukkumaan muiden heräillessä vappuun.

Meillä oli varsin hieno ja onnellinen vappu ;)


4 kommenttia:

  1. Onnea, onnea pienille vauveleille ja tietty Doris-äiteelle ! Mää oon vähä kade...

    VastaaPoista
  2. Onnittelut myöskin täältä :)!

    VastaaPoista
  3. On ne kieltämättä aikasta ihania... Ei oikein malttaisi pysyä poissa pentuhuoneesta 8) Olen pakottanut itseni antamaan perheelle myös omaa rauhaa ;D

    VastaaPoista